Boj

Nachází-li se v jednom sektoru karty od více hráčů, může se hráč, který je právě na tahu rozhodnout začít boj. Bojovat může hráč tolikrát, kolikrát chce v jednom kole, v jednom sektoru však může proběhnout pouze jeden boj za kolo.
Boje se vždy účastní všechny karty v sektoru. Boj má 3 kola, ve kterých se hráči střídají v boji s kartami podle jejich iniciativy, která se určuje z rychlosti karty a typu útoku. První na řadě je karta s nejvyšší iniciativou, po ní je na řadě karta s druhou nejvyšší iniciativou atd. Karta, která je právě na řadě, smí provést jednu z následujících akcí:

  1. Útok
  2. Vyčkávání – Hráč skončí svůj tah v boji bez akce. Následuje tah soupeře.
  3. Útěk – Karta se vyčerpá a přesune do přilehlého sektoru dle vlastníkovy volby.
  4. Použití BA z ruky

Hráč může také kdykoliv během boje použít aktivační schopnost svých karet nebo použít reakci ze své ruky.
Pokud má hráč několik karet s vysokou iniciativou, je možné, aby hrál několikrát za sebou, než dojdou na řadu soupeřovy karty s nižší iniciativou. Pokud má hráč více karet se stejnou iniciativou, může si vybrat, která provede akci jako první.
Pokud více hráčů má karty se stejnou iniciativou, střídají se po jedné akci počínaje hráčem, který začal boj (obvykle je to hráč, který je právě na tahu), podle nebo proti pohybu hodinových ručiček (podle dohody na začátku hry).
Na začátku boje lze zahrát karty z ruky s příkazovou řádkou typu „událost“ (U). Tyto příkazové řádky mají efekt na celé jedno kolo boje, musí se však hrát na začátku kola boje, ještě předtím než se začne určovat kdo má první akci. Po skončení kola boje se zahraná událost přesouvá do odkládacího balíčku. Hráč může zahrát pouze 1 událost za kolo boje.

Útok

Pokud se hráč rozhodne zaútočit svojí kartou, musí nejprve určit cíl útoku. Cílem útoku může být libovolná karta postavy, vozidla nebo budovy, která se nachází v boji a tedy i ve stejném sektoru.
Po určení cíle se může vlastník zacílené karty rozhodnout tvůj útok blokovat jinou svojí kartou. Útočící kartu lze blokovat pouze připravenou kartou s vyšší rychlostí. Blokující karta navíc získá protiútok, takže je zraněna současně jak blokující karta, tak i útočící karta.
Při vyhodnocování útoku lze používat karty z ruky s příkazovou řádkou typu „taktika“ neboli T. Ve většině případů taktiky dočasně zvyšují útok nebo obranu tvých karet. Hráči se v používání taktik střídají počínaje hráčem, který se brání útoku. Jakmile žádný z hráčů již nechce použít žádnou taktiku, útok se vyhodnotí. Všechny použité taktiky se přesouvají do odkládacího balíčku. Po vyhodnocení útoku efekt taktiky skončí.
Útok karty se skládá ze tří hodnot oddělených lomítkem. První číslo zleva značí útok proti postavám, druhé proti vozidlům a třetí proti budovám.
Karta má dále určenou hodnotu obrany a zdraví. Obrana značí jak těžké je tuto kartu poškodit, zatímco zdraví určuje kolik poškození je třeba k jejímu zničení. Při útoku na kartu se její obrana sníží o útok útočící karty, pokud obrana karty klesne na 0 nebo méně, získá 1 zranění a její obrana se vrátí na původní hodnotu.
Pokud útočící karta nesnížila obranu na nulu, zůstává obrana karty snížená. Jakmile přijde znovu řada na hráče vlastnící útočící kartu, musí s kartou co je právě na řadě zaútočit znovu na kartu, které snížil obranu. Pokud zaútočí na jinou kartu, obrana karty, na kterou útočil předtím, se obnoví na původní hodnotu.
Pokud je útok blokován, počítá se jako útok na jinou kartu a obrana karty se obnoví. To stejné platí i pro blokující kartu, která sníží obranu útočící karty o hodnotu svého útoku, dokud se jí obrana neobnoví podle stejných výše uvedených pravidel.

Speciální Útok

Některé karty nemají běžnou hodnotu útoku a místo bonusu za iniciativu (+X) mají hodnotu svého speciálního útoku. Karty se speciálním útokem nemohou útočit. Na tyto karty se stále vztahují efekty, které zvyšují obecnou hodnotu útoku (např. +5 útok), ale útok jim nezvyšují efekty typu „+2/+0/+1 útok“.

Vyčkávání

Karta, která vyčkává, ztrácí svoji iniciativu a je na řadě až jako poslední. Pokud máš karty v boji seřazené podle iniciativy, přesuň ji na konec řady. Jakmile dojde řada na karty, které vyčkávaly, střídají se v akcích, jakoby měly stále svoji původní iniciativu. Každá karta může vyčkávat jen jednou, hráč má však možnost se rozhodnout, že nechce, aby tato karta prováděla akci. Tím ji může vyčerpat bez efektu.

Útěk

Tato akce přesune kartu o jeden sektor podle výběru hráče a přesunutá karta se následně vyčerpá. Tuto akci nelze použít pro karty budov nebo jakékoliv jiné karty, které se nemohou pohybovat mezi sektory. Akci útěk může použít pouze hráč, který je právě na tahu (neboli hráč, který začal boj).

Použití BA z ruky

Při boji lze také použít příkazovou řádku typu „bojová akce“. Na rozdíl od použití ve fázi stavby, použití BA v boji vyčerpá tvoji kartu, která je právě na řadě. Použitá BA se jako vždy přesouvá do odkládacího balíčku.

Postavy

Postavy slouží v boji k více účelům než jen k útočení. Mají i několik schopností, které se vážou na jejich povolání.
Vozidla a budovy se schopností „Posádka: X“ nemohou samy bojovat nebo se pohybovat, proto je třeba při zahájení boje určit X postav, které se přiřadí k těmto vozidlům. Postava je tak s vozidlem spojena a vozidlo může provádět akce. Při zničení vozidla postava zůstává v boji.
Pokud již boj začal a některé karty nemají posádku, hráč může přiřadit svoji postavu, která je právě na tahu, k vozidlu nebo budově. Postavy lze přiřazovat i k cizím vozidlům bez posádky. Postava je i nadále připravena a tak může hned provést svoji další akci. Přiřazenou postavu lze stejným způsobem i odloučit od vozidla/budovy. V tomto případě však postava automaticky ztrácí iniciativu vozidla/budovy a provede svoji akci až podle své vlastní iniciativy.
Postavy s povoláním mechanik mohou v boji být kdykoliv vyčerpány k opravě vozidel. Vyčerpání mechanika, který není přiřazen k vozidlu/budově, odstraní z libovolného vozidla 1 žeton zranění. Pokud vozidlo není zraněno, mechanik mu místo toho obnoví 1 bod obrany. Postavy s povoláním vědec mohou v boji léčit postavy. Vždy když by postava měla získat zranění, můžeš vyčerpat jednoho svého připraveného vědce, který není přiřazen k vozidlu/budově, a toto zranění zrušit.
Postavy s povoláním dělník mohou kdykoliv v boji opravovat budovy. Vyčerpání dělníka, který není přiřazen k vozidlu/budově, odebere 1 žeton zranění z libovolné budovy v sektoru. Pokud budova není zraněna, dělník ji místo toho obnoví 1 bod obrany.
Postavy s povoláním voják získají 1 zkušenostní bod vždy, když zraní nějakou soupeřovu kartu a nejsou přiřazeny k vozidlu.
Postavy s povoláním mechanik získají 1 zkušenostní bod vždy, když jsou přiřazeny k vozidlu a zraní nějakou soupeřovu kartu.
Postavy „opočlověk“ se mohou pouze přesunovat a bojovat. Zkušenosti získávají stejným způsobem jako postavy „člověk“.
Postavy „zvíře“ nezískávají zkušenosti a mohou pouze bojovat. Nemohou však boj vyvolat, a pokud žádný hráč s nimi nechce bojovat, tak se boje neúčastní. Postavy zvíře v boji vždy útočí na kartu s nejmenší obranou, preferuje postavy před ostatními kartami. I když postavu „zvíře“ hráč, který ji vlastní, neovládá, může na ni stále používat příkazové řádky karet a jiné schopnosti.

Vozidlo

Vozidla s podtypem „počítačový“ jsou samostatná a mohou provádět akce bez řidiče.
Vozidla s podtypem „ruční“ vyžadují řidiče, jinak se nemohou pohybovat, bojovat ani používat schopnosti. Mají také obvykle schopnost „Posádka: X“. Postavy se k vozidlům přiřazují ve fázi pohybu, nebo v boji.
Vozidla s podtypem „dálkový“ pracují samostatně jako „počítačový“, ale vyžadují přítomnost funkční řídící věže. To je karta s útokem typu „řídící věž“, pokud je k ní přiřazena alespoň jedna postava, může tato karta řídit vozidla s podtypem „dálkový“. Kolik vozidel dokáže řídit jedna věž, se zjistí podle její hodnoty útoku. Řídící věž nemusí být ve stejném sektoru jako řízené karty.
Pokud je celkový počet dálkových aut vyšší než součet útoku aktivních řídících věží, zůstávají přebytečná vozidla vždy vyčerpaná. To znamená, že pokud má hráč zotavit svá vozidla, zotaví jen tolik dálkových vozidel kolik je součet útoků jeho řídících věží s posádkou.

Budovy

Boje se účastní všechny budovy. Akce však smí provádět jen budovy, které mají uvedenou rychlost. Budovy nemohou utéct do jiného sektoru, stejně jako se nemohou mezi sektory pohybovat.

Vyčerpané karty

Pokud se před bojem v sektoru nachází vyčerpané karty, účastní se boje také. Do boje však vstupují jako vyčerpané, proto nemají první kolo boje žádnou akci. Druhé a třetí kolo se již zotavují jako ostatní karty.

Zničení karet

Pokud je v boji zničeno vozidlo s přiřazenou postavou jako řidičem, postava zůstává v boji.
Pokud je zabita postava řídící vozidlo, zůstává vozidlo v boji, ale nekoná žádné akce, pokud nesplňuje podmínku schopnosti „Posádka: X“.
Pokud je zničeno skladiště, všechny rozestavěné budovy nejde dokončit, dokud není skladiště znovu postaveno. Karta skladiště se po zničení nepřesouvá do odkládacího balíčku, ale vrací se do ruky majitele. Pokud je zničena poslední dílna v sektoru, rozestavěná vozidla v sektoru jsou zničena také. Pokud je zničena poslední laboratoř, vrací se nedozkoumané technologie do technologického balíčku.
Pokud je zničena řídící věž a připravených vozidel s podtypem „dálkový“ je příliš mnoho, hráč musí okamžitě vyčerpat přebytečná dálková vozidla.
Všechny zničené karty se přesouvají do odkládacího balíčku, s výjimkou skladiště, které se vrací na ruku.

Konec boje

Boj končí po 3 kolech, nebo když v boji zůstanou jen karty jednoho hráče. Po skončení boje se všechny karty, které se boje účastnily, vyčerpají.